Búcsú a királytól!

2012.11.25 18:08

A mai napon minden idők legeredményesebb forma 1-es pilótája búcsúzik a sportágtól .Michael Schumacher annyi világbajnoki címet nyert mint az  aktív világbajnokok összesen.Visszatérése óta sajnos nem volt versenyképes autója ,ami az eredményein meg is látszott.

 A 43 esztendős legenda 2006 után ismét visszavonul a sportból, de ez most véglegesnek tekinthető. Schumacher a nagy búcsú keretében a német Bild lapnak is interjút adott.

Michael mindenekelőtt egyértelművé tette, hogy nem csak puszta hobbiból tért vissza 2010-ben a Mercedesszel.

„Tény, hogy most nem lesznek olyan intenzívek az érzéseim, mint hat esztendővel ezelőtt. Akkor a győzelemért, és a dobogóért harcoltunk, de természetesen most is a maximális pontszámra törekszem. Nem azért jöttem vissza a Forma-1-be, hogy csak kocsikázzak. Egyéb más céljaim is voltak. Pontosan ez az, amiért élvezni fogom az utolsó versenyemet. Minden tőlem telhetőt megteszek majd és majd ugyanúgy örömet fog jelenteni számomra az, ami ezután következik.” 

A német hisz abban, hogy a rajongók nem csak erre a három esztendőre fognak emlékezni, mely közel sem volt olyan sikeres számára, mint, amikor a Benettonnál, vagy a Ferrarinál versenyzett.

„Hiszem és remélem, hogy a rajongók pozitívan fognak rám emlékezni, még akkor is, ha ez a visszatérés most nem volt olyan sikeres, mint azt reméltük.

Ez talán nem csak a versenyzőn múlott…

„Igenis és nem is. Akarom, de nem tudom eltörölni ezeket az eredményeket. A csapattal azonban együtt nyerünk és veszítünk. Épp annyira érintett voltam ebben az egészben, mint bárki más a csapatnál.”

Talán a költségvetés is közrejátszott abban, hogy a Mercedes nem tudta tartani a fejlesztési versenyt az olyan nevekkel, mint a McLaren, a Ferrari, vagy épp a Red Bull.

„Nem vagyok biztos abban, hogy a pénz volt az a tényező, mely igazán hiányzott.”

Akkor?

„A fő problémát minden bizonnyal az aerodinamika jelentette.”

A Ferrarinál talán könnyebb volt megoldani ezeket a problémákat…

„A Ferrari más volt. Azok más idők voltak, és egy eltérő struktúráról beszélhetünk, miközben más és más emberek dolgoztak a csapatnál. Akkoriban Jean Todt, Ross Brawn, Rory Byrne és én egy különleges szinergiát alkottunk együtt. Ezen a ponton a Mercedesnél mindez nem működött.” 

Schumacher élvezte az első visszavonulás utáni időszakot.

„Az első három esztendő megkönnyebbülést jelentett számomra a 2006-os visszavonulásomat követően. Az állandó versenyzés, a feszültség és a koncentráció nagyon megviselt. Nem volt már energiám és motivációm sem a folytatást illetően.” 

És az elmúlt három esztendő?

„Sok nehéz helyzetben kellett küzdenem. Mindezek ellenére tudtam, hogy még mindig a saját szintemen tudok vezetni.”

Alonso azt mondta, hogy egy top-autóval ismét nyerhetett volna a legenda…

„Jó ezt hallani. Számomra fontos, hogy kimondhassam a végén: Minden tőlem telhetőt megtettem és még mindig elég jó voltam ahhoz, hogy itt versenyezzem. Fontos volt számomra, hogy a csapat elégedett volt velem. A körülöttem lévő emberek mindig értékelték azt, amit csináltam, és ezt a csapat miatt tették meg. Ő tudják, hogy miért nem voltunk gyorsabbak ennél. Egyszerűen bizonyos területeken nem voltunk elég jók.” 

Nagykövet a Mercedesnél?

„A lehetőség adott. A Mercedes érdekelt ebben. A közeljövőben is együtt leszünk.” 

Versenyzés?

„Most először ki akarom magam pihenni, és majd utána meglátjuk, hogy mi lesz ezzel. De aggodalomra semmi ok, nem fogok F1-es autót vezetni és ugyanez igaz az IndyCar és a NASCAR sorozatra is. ” 

Vajon Vettel minden rekordot megdönthet, ami Schumacher neve mellett szerepel?

„Miért is ne? Mindene megvan ehhez. Tehetséges, gyors, ügyes, és ebben a pillanatban az ideális csapatban szerepel. Büszke lennék rá, ha sikerülne, neki, mert ő egy haver számomra.” 

Mi a legnagyobb vágya egy ilyen kaliberű versenyzőnek?

„Pozitív energia, harmónia, boldogság, mely összeköt engem Corinnával. Ez tartson addig, ameddig csak lehetséges.