Méregdrága autópálya építés,avagy plebejus állam Fidesz módra?
Egy hazai nagyberuházás a korrupció melegágya
Magyarországon egy nagyberuházás a korrupció melegágya. Ezért drágább hazánkban mindig egy kilométernyi autópálya, vagy metróvonal kiépítése – hangsúlyozta Novák Előd, a Jobbik alelnöke, utalva ezzel az M4-es autópálya építéséről kiszivárgott információkra. A legújabb számítások szerint 4,4 milliárd forintba kerül egy kilométernyi út Abony és Fegyvernek között.
Emlékezhetünk, hogy Orbánék kormányra kerülve belevágtak egy projektbe: az épülő M4-es Abony és Fegyvernek közötti 29 kilométeres szakaszát (többek között a Közgép, a Swietelsky és a Colas kivitelezésében) kilométerenként 3,8 milliárd forintból tervezték megvalósítani – írta anol.hu.
Egy gátlástalan autópálya
Németh Lászlóné korábbi fejlesztési miniszter a műszaki nehézségek mellett (az autópálya a Tiszán és a folyó árterén is áthalad) azzal igyekezett megvédeni a németországi autópálya-építések átlagát 60(!) százalékkal meghaladó magyarországi költségeket, hogy kifejtette: az utóbbi években a mélybe zuhant a forintárfolyam, a magyar cégek pedig külföldön egyre nehezebben jutnak hitelhez.
Azonban a Magyar Közlöny legfrissebb számában közölt, Orbán Viktor által aláírt határozatból kiderül, a kormány az eddig bruttó 140 milliárd forintba kerülő projekt keretösszegét 163 milliárdra emelte (így 4,4 milliárdra nőtt a nettó kilométerenkénti ár), miközben a beruházásból elhagyják az M8–M4 elválási csomópontot, amely a Tisza-híd után a legdrágább eleme lenne a beruházásnak – olvasható a lapban.
Ezzel kapcsolatban a nemzeti párt politikusa leszögezte, a Jobbik felül akarja vizsgálni ezeket a beruházásokat, és igazságügyi szakértőkkel újraszámoltatja a közpénzekből történt kifizetéseket. Novák Előd elképesztőnek és gátlástalannak tartja azt, amit az autópálya-építés kapcsán láthatunk.
Demokrata egyenlősdi
Novák Előd emlékeztetett a Privát Kopóban megjelent leleplező anyagra, az egykori „táskahordó ember” szavaira is. Természetesen, korábban lapunk is foglalkozott az üggyel.
„Azt látni kell, hogy ha pénzről van szó, akkor nincsenek ellentétek a politikai érdekcsoportok között. Az aktuális kormányoldal és az aktuális ellenzék is kanalazhat a „leveses tálból” - persze, nem egyforma mértékben. Az arányok nagyjából úgy néznek ki, hogy hozzávetőlegesen 70 százalékot visz az aktuális kormányoldal, és mintegy 30 százalékot az aktuális ellenzék” - nyilatkozta a Privát Kopónak a „táskahordó”, aki szerint a legmagasabb politikai szinten tevékenykedő emberekhez, miniszteri, államtitkári magasságokig ment el a pénz.
Novák Előd ennek tükrében nem tartotta véletlennek azt sem, hogy „Strabag Demokraták Szövetsége” lett az SZDSZ gúnyneve. Sajnos egyértelmű, hogy ezek az állami pozíciók kifizetőhelyekké váltak ebben az időszakban – tette hozzá.
Már önmagában az a tény, hogy nemzetközi összevetésben is ilyen drága a magyar autópálya építése, bűncselekményre utaló jel – szögezte le a Jobbik alelnöke. Szerinte az ügyészségnek is el kell rendelnie a nyomozást – hangsúlyozta.
alfahir.hu