Tízmillióért tanulhatnak meg beszélni Budai Gyuláék
Újabb kommunikációs szaktanácsadást nyert el a Fidesz-kormány alatt jelentős munkánkhoz jutó, Simicska Lajos érdekeltségi körébe tartozó IMG médiaügynökség partnercége, a Lounge Design Kft.
A Vidékfejlesztési Minisztérium júliusban kötött a céggel 10 millió forint értékben egy évre szóló keretszerződést. A cég a minisztérium vezetői (miniszter, államtitkárok, helyettes államtitkárok, főosztályvezetők) számára nyújt kommunikációs segítséget.
A szerződés szerint a Lounge Desing személyre szabott tréningtervet dolgoz ki a kijelölt vezetők számára, kommunikációs készségfelmérést végez, tanácsadást ad, szituációs helyzeteket gyakoroltat, és stúdiós próbafelvételeket végez.
Az adófizetők pénze azonban nem csak eme roppant fontos és hasznos feladatokra megy el, hiszen a 10 millióba belefér egy kis protokoll és öltözködési tanácsadás.
A minisztérium beszédtechnikai képzést is kért a tanácsadó cégtől, ami teljes egészében indokolt, így talán Budai Gyulától hamarosan a tisztelt kpvslúr és kpvsltsam helyett már tisztelt képviselő úrat és társamat is hallhatunk. A remény hal meg utoljára.
Ajándék videó, 2:25-től érdemes megtekinteni:
https://alfahir.hu/tizmillioert_tanulhatnak_meg_beszelni_budai_gyulaek
Ismerős nevek, de honnan is?
Onnan, hogy a Lounge Design Kft. annak a Simicska Lajoshoz közelinek tekinthető I.M.G. Inter Media Group Kft. egyik alvállalkozója, partnercége, amelyik közvetlenül, vagy közvetve olyan jelentős munkákat szerzett meg, mint a 2011-es népszámlálás, a Nemzeti Konzultáció, vagy a munkavédelmi akcióterv népszerűsítése.
Szilágyi György jobbikos országgyűlési képviselő korábban kiderítette, hogy Mamusits Péter Dávid, a LOUNGE DESIGN Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság többségi szavazati joggal bírótulajdonosával, Balásy Gyulával közösen alapították, és tulajdonolják jelenleg is a Lounge Communication Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaságot. Mamusits Péter az első Gyurcsány-kormány HM közigazgatási államtitkárának – Fapál Lászlónak – hivatali idejében a minisztérium ZRÍNYI Kommunikációs Szolgáltató Közhasznú Társaság önálló cégjegyzési joggal bíró cégvezetője volt.
De nem kell nagyon visszamenni időben további zsíros szerződésekért. Az év elején az IMG 550 milliós forintos keretszerződést kötött a Miniszerelnökséggel a 2013-2014-es évekre vonatkozó kormányzati kommunikáció egyes feladatainak teljesítésére A szerződés 2014. május 31-ig érvényes, és az értéke – ha a megrendelő kívánja – további 495 millió forinttal megemelhető.
A szerződés média- és márkakommunikációs stratégia kidolgozásáról, a médiakampányok tervezéséről, médiavásárlás és -gyártásról, illetve a kampányok utóértékeléséről és kutatások elkészítéséről szól.
E szerződés mellett a Lounge Design Kft. kreatív marketing kommunikációhoz és tervezéshez kapcsolódó feladatokra nyert szerződést februárban a Miniszterelnökségről, 150 millió forint az értékben, de ez is további 135 millió forinttal volt bővíthető.
A nyáron aztán kiderült, a Lounge Design-nak köszönhetjük a "Magyarország jobban teljesít" című kampányhoz tartozó színes kiadványt, amely 91,5 millió forintunkba került. A cég gyártotta le a "Magyarország jobban teljesít" tévéspotokat is, 8 millióért.
Mint ismert, az IMG tulajdonosa a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) elnök-vezérigazgatói posztját az első Orbán-kormány idején betöltő Patonai Péter. A kormányváltás óta az IMG legnagyobb ügyfelei között tudhatja a Nemzeti Fejlesztési Ügynökséget, a Magyar Turizmus Zrt.-t, a Miniszterelnökséget, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alapot, vagy a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságot.
Előadások 1,9 millióért
Szilágyi György, a Jobbik politikusa szerint tavaly év végén a Vidékfejlesztési Minisztérium 22,8 millióért tartott rendezvényeket a kormány gazdaságpolitikájáról az agrárkamara pénzén, ráadásul a három, pályázatra meghívott vállalat közül kettő egy cégcsoport tagja, így összebeszélés és egyéb bűncselekmények gyanúja is felmerülhet a képviselő szerint.
Szilágyi szerint a Vidékfejlesztési Minisztérium az agrárkamarát is fel kívánja használni kommunikációs hadjáratához, hogy megmagyarázzák, mennyire fontos is nekik a mezőgazdaság helyzete és a földvédelem. Ezért az agrárkamara előadássorozatot indított 12 helyszínen 6 nap alatt, ami összesen 22,8 millió forintba került.
A képviselő szerint felmerül a pályázat kiírásával kapcsolatban pár kérdés, mivel a három meghívott, pályázatot benyújtó cég közül kettőnek kísértetiesen hasonló a neve, ezek a Lounge Event és a Lounge Design. A cégek vezetőinek - Mamusits Péter és Balásy Gyula - pedig egy harmadik vállalatot igazgatnak közösen, a Lounge Communications-t. Ez a három vállalat pedig - nem meglepő módon - egy csoport alá tartoznak.
Még november 19-én értesítette a kamara a döntőbizottságot a pályázatról és a cégek meghívásáról, de a Lounge Event 14-i hatállyal törölve van a cégbíróság által, így büntetőjogi felelősség is felmerülhet Szilágyi György szerint.
Reméljük, a mostani tízmillió forint Budai Gyuláék kommunikáció és beszédkészségének javítására hasznosan megtérül, hiszen minden magyar adófizető elemi érdeke, hogy a Vidékfejlesztési Minisztériumban a felsővezetők folyékonyan tudjanak nyilatkozni a baráti tévéknek.
Elvégre nyakunkon a kampány, szerepelnek majd eleget.
alfahir.hu