Törökbálint fideszes vezetése nemet mond az M0-s megsarcolására! Recseg ropog Orbánisztán?

2014.12.30 10:53

A törökbálinti képviselő-testület elutasítja, hogy az autópályadíjat az M1-es és az M7-es autópálya bevezető szakaszára és az M0-s autóútra is kiterjesszék - közölte az önkormányzat az MTI-vel. Az Elek Sándor által vezetett testület ezzel kiállt a választópolgárok mellett, vajon lesz-e még olyan fideszes városvezetés, amely szembe mer szállni az Orbán kormány pénzbehajtó intézkedései ellen?

aElek Sándor (Fidesz-KDNP), a település polgármestere hétfőn eljuttatta az MTI-hez a törökbálinti képviselő-testület december 18-i ülésének jegyzőkönyvét. Ebben az olvasható, hogy az agglomerációs települések, így Törökbálint belső úthálózata ma is túlterhelt, az ott élők jelentős környezeti és közlekedési terhelést kénytelenek elszenvedni, "ennek fokozódása ellehetetlenítené a város normális életét". 

A képviselő-testület szerint a tervezett intézkedésnek nincs racionális, közlekedésszervezési indoka. Ezért nem támogatják a kormány azon tervét, hogy fizetősek legyenek a Budapestre befutó autópályák körgyűrűn belüli részei, valamint az M0-s autóút egyes szakaszai.

A képviselő-testület azt kéri, hogy minden hasonló, agglomerációt érintő döntés előtt egyeztessenek az érintett települések polgármestereivel.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium december 10-én közölte, hogy januártól megszűnik az M0-s általános díjmentessége: megyei matricákat vezetnek be, amelyek egy évre ötezer forintba kerülnek. Az M0-snak az M5-ös autópálya és M4-es autóút (4-es út), valamint az M3-as autópálya és 11-es út közötti szakaszai és a gyorsforgalmi úthálózat M0-s autópályán belüli részei (például az M1-es és M7-es bevezető szakaszai a Budapest táblától kifelé) januártól csak matricával használhatók.

Az elmúlt hetekben több politikus is tiltakozott az útdíj miatt. Tarlós István főpolgármester és a fideszes kerületi polgármesterek többsége egyéves próbaidőszakot javasolt.

Kurucz Éva kormányszóvivő hétfőn más témában tartott sajtótájékoztatón azt mondta: január elsejétől az új matricatípusok hozzáférhetővé válnak.

A közös kiállás lehet eredményes

Korábban Volner János, a Jobbik alelnöke az M0-s fizetőssé tétele kapcsán elmondta, hogy ez intézkedés az Orbán-kormány újabb ötletszerűen meghozott megszorító intézkedései közé sorolható. Kitért továbbá arra is, hogy a kormány hosszú évek óta fejős tehénként kezeli az autós társadalmat. Példaként említette a Budapesten példátlanul magas parkolási díjakat, az üzemanyagokat terhelő adók emelését és a tervezett dugódíj bevezetését.

Álláspontja szerint az M0-s autóút fizetőssé tétele tönkreteszi a főváros és környéke közlekedését és újabb sarcot jelent az autósoknak. Mindezt ráadásul úgy tervezik életbe léptetni, hogy Budapest tömegközlekedése nincsen felkészülve a várható forgalomnövekedésre.

Megoldási javaslatként az M0-s fizetősé tételével szembeni közös fellépésre szólította fel a Pest megyei önkormányzatokat a nemzeti párt politikusa.

Kíváncsian várjuk, lesz-e követője a törökbálinti képviselő-testület példájának, és a fideszes városvezetők a helyi lakosság érdekében szembe mernek-e szállni az Orbán kormány megszorító intézkedéseivel.

alfahir.hu